Cari Kawan

Saturday, September 19, 2009

Panduan Pemula: 99 Tips Prestasi untuk Windows XP (B)


Hard drive menyimpan ruangan untuk memulihkan sistem utiliti


Beberapa pembuat motherboard membolehkan anda untuk me-load BIOS default ketika anda boot up, tanpa harus membuka casing retak dan sekitar jumper atau bateri kuat. Ini mungkin tidak bekerja untuk setiap motherboard, atau komputer di luar sana, tapi itu layak ditembak.

4. Hard drive menyimpan ruangan untuk memulihkan sistem utiliti

Secara default, sistem Windows XP menggunakan utiliti mengembalikan besar 12% dari setiap hard drive pada sistem anda. Itu banyak ruangan terbuang. Dengan mengurangkan jumlah ini, anda mengurangkan jumlah memulihkan sistem restore point yang boleh dibuat, tapi itu tidak akan mempengaruhi fungsi program. System Restore akan memadam titik pemulihan yang lama untuk memberikan ruangan untuk lebih dahulu.

Untuk mengurangkan jumlah ruangan yang menggunakan system restore:

Klik kanan 'komputer saya' dan pilih 'hotel' lalu 'system restore' tab.

Tetingkap bawah mengandungi masing-masing dari hard disk yang dipasang pada sistem anda. Serlahkan masing-masing pada gilirannya dan tekan butang 'tatacara butang.

Gerakkan slider untuk menetapkan jumlah drive space digunakan. Saya akan mengesyorkan tidak lebih dari 2-4% dari masing-masing drive.

5. Tweak insurans bahagian 3: Memperbaiki BIOS default

Sangat mungkin bahawa selama beberapa troubleshooting kami untuk overclocking disajikan kemudian dalam Panduan Pemula, motherboard anda boleh menangkap dan menolak untuk boot. Jangan panik. Sangat mudah untuk mengembalikan tatacara default motherboard moden dengan gembira.

Jika ini berlaku, apa yang perlu anda lakukan adalah kuasa dari sistem anda, membuka sisi kes dan mendapati bateri CMOS.

Bateri kecil itu memberikan kekuatan yang diperlukan untuk menyimpan perubahan yang dibuat ke default BIOS. Jika anda mencabut bateri atau switch jumper BIOS pembersihan (biasanya ditemui di sebelah bateri, tetapi bisa bervariasi, konsultasikan manual) memori CMOS yang memegang perubahan akan dihapuskan dan kembali BIOS default, termasuk kemampuan anda untuk boot sistem anda.

Untuk memadam tetapan CMOS:

Mencari dan beralih untuk membersihkan jumper CMOS, kemudian tekan butang power sekali (tidak harus berlaku, tetapi BIOS adalah dikembalikan) sebelum ulang ke posisi semula dan menyalakan sistem anda.

Atau

Keluarkan bateri dengan bantuan kepala yang datar obeng. Biarkan selama 10 minit untuk menjadi aman, dan kemudian menggantikannya dan restart sistem.

Atau ....

Pertama matikan PC, dan kemudian sambil memegang "Insert" key down, daya sandaran komputer, dan tidak melepaskan kunci. Jika hal-hal berjalan sesuai rencana, seharusnya komputer boot, dan memberikan amaran kecil tentang "beban BIOS checksum. Dari sana, anda boleh melepaskan kunci, dan pergi tepat ke BIOS dan menyusun semula sepenuhnya, atau menetapkan tatacara kinerja kegemaran sendiri. Tentu saja jika tidak berjaya, kemudian kembali dan ikuti penggunaan kami tentang cara me-reset CMOS seperti dijelaskan di atas.

0 comments:

Labels

About This Blog

Blog ini adalah satu-satunya blog yang menyediakan maklumat lengkap tentang Blogging, Search Engine Optimization dan Pemasaran, Gedung Backlinks untuk PageRank yang lebih baik dan sistem mudah membuat wang yang benar-benar ditulis dalam bahasa Bahasa Melayu

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008 | Karjat Resorts

Back to TOP