Cari Kawan

Saturday, September 19, 2009

Panduan Pemula: 99 Tips Prestasi untuk Windows XP (A)


1. Benchmark kinerja dari turun system''Use

Buatan program benchmarking adalah cara yang bagus untuk melihat peningkatan kinerja yang relatif tweak dan perubahan anda untuk bertemu. Menjalankan benchmark sebelum dan selepas perubahan calon akan memberi anda ide yang baik di mana anda berdiri.

Banyak syarikat membuat 'sistem patokan' yang direka untuk menguji stres setiap kawasan performa PC anda dan memberi anda hasil yang boleh digunakan sebagai patokan untuk meningkatkan kelajuan anda sistem.

PCMark 2004 tes oleh Futuremark, 's SiSoftware Sandra 2004 dan Veritest's Winbench 99. Selain pembandingan, aplikasi ini juga dapat memberikan maklumat berharga tentang PC dan tatarajah.


2. Asuransi tweak bahagian 1: Membuat sandaran dan mengedit registri

Banyak tweak prestasi dalam panduan ini anda boleh mengedit registri Windows, yang boleh sangat berbahaya untuk kesihatan sistem operasi anda, kecuali jika hal itu dilakukan dengan baik. Mengedit registri membuka dunia yang kemungkinan untuk mengutak-atik WindowsXP sebaliknya tidak sedia, tetapi juga menawarkan kemampuan untuk sepenuhnya melepaskan dr engsel sistem anda untuk waktu yang diperlukan untuk reboot. ..

Untuk alasan ini, kami sangat menyarankan anda untuk kembali registri anda ke fail sebelum usaha yang berkaitan registry troubleshooting dalam panduan ini.

Untuk membuat sandaran registri, buka regedit dan memastikan bahawa 'komputer saya' disorot, lalu pergi ke fail \ eksport.

Dalam tetingkap ini, anda memasuki lokasi untuk menyimpan registry dieksport (sebagai fail tunggal) dan pilih jenis fail untuk dibuat. Juga, selidikilah butang 'semua' di bahagian bawah skrin untuk sandaran turun registri.

Ada beberapa jenis fail yang mungkin, tetapi kami akan menumpukan pada hanya satu, seperti. "Reg" jenis fail yang paling mudah untuk digunakan. A. Reg salinan sandaran semua perubahan yang dibuat pada bahagian-bahagian yang ada registri ketika kembali, sementara meninggalkan registri tambahan dilakukan sejak sandaran tersentuh.

Pilih. Jenis fail reg dan klik 'simpan'.

Memulihkan registri dari itu. Reg file adalah masalah sederhana menemukan file yang anda buat, klik kanan dan pilih 'menyatu'.

Semua pendaftaran berkaitan troubleshooting dalam buku manual ini menggunakan program Regedit yang boleh diakses daripada arahan Main ( 'start \ run') dengan menaip regedit''.

3. Asuransi Tweak bahagian 2: Menciptakan titik pemulihan sistem

Salah satu jenama Windows XP ciri baru adalah utiliti Pemulihan Sistem, sebuah update dari alat rollback registri pertama kali dilihat pada Windows ME. Program ini telah sangat membaik sejak awal yang sederhana, dan merupakan alat yang sangat kepada keselamatan. Menggunakan 'restore point' di mana foto-foto dari registri anda dan status sistem pada waktu tertentu. Titik-titik tersebut disimpan pada cakera dan boleh digunakan untuk secara efektif memindahkan PC anda melalui waktu kembali ke keadaan sebelumnya.

Seperti yang dapat anda bayangkan, utiliti ini akan datang sangat siap untuk tugas yang berat-Tweaker (meskipun limbah banyak ruangan cakera secara default, lebih daripada mereka kemudian), bertindak sebagai jaring keselamatan.

Untuk membuat titik pemulihan:
Go to start / semua program / accessories / system tools / system restore. "
Klik 'Buat titik pemulihan.
Berikan nama restore point dan klik 'ok'.

That's it. Untuk mengembalikan sistem anda ke kondisi semula, mengembalikan sistem api lagi dan pilih 'mengembalikan sistem saya satu jam lebih awal. " Anda akan disajikan dengan paparan kalendar dari semua titik pemulihan yang ada. Tetingkap mencipta mereka secara automatik secara default dalam keadaan tertentu, seperti program dipasang. Memilih salah satu yang anda buat, klik 'next' dan ikuti arahan.

0 comments:

Labels

About This Blog

Blog ini adalah satu-satunya blog yang menyediakan maklumat lengkap tentang Blogging, Search Engine Optimization dan Pemasaran, Gedung Backlinks untuk PageRank yang lebih baik dan sistem mudah membuat wang yang benar-benar ditulis dalam bahasa Bahasa Melayu

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008 | Karjat Resorts

Back to TOP